Claus komt uit een echte slagersfamilie. Zijn opa was slachter. Hij heeft vier ooms die slager waren of een eigen slagerij hebben gehad. En daarnaast had zijn vader ook een slagerij. Dus het is hem eigenlijk met de paplepel ingegoten. Hij heeft de mooie momenten van het vak gezien maar ook de moeilijke.
Zo kregen zijn ouders het steeds moeilijker toen de mensen voor gemak kozen en niet meer naar de slagerij kwamen. Maar al hun vlees ook bij de supermarkt haalden. Mensen kozen voor gemak.
Alleen met kerst kwamen ze wel altijd terug. Dus ze wisten dat het niet aan de kwaliteit lag. Maar dat mensen niet meer bereid waren om te rijden.
Paul heeft ook zijn hele leven in het vlees gezeten. Vanaf het moment dat hij van school af kwam ging hij bij een vleesgroothandel werken. Van koerier, tot orderpicker en uiteindelijk tot bedrijfsleider. Hij regelde de hele inkoop en verkoop. Maar toch miste hij iets. Hij wilde iets meer en voor zichzelf.
Ze waren al jaren hele goede vrienden en Claus kocht ook vlees bij Paul in. En omdat ze zo goed klikten en hetzelfde over service en kwaliteit dachten opperden ze het idee om misschien samen eens iets op te zetten.
En dat idee kwam eigenlijk vrij snel.
Het idee voor BBQuality ontstond toen ze werden benaderd door een klant van Claus met de vraag of ze hun BBQ-team wilden helpen. Ze waren net opnieuw gestart en vonden het moeilijk om aan kwalitatief hoogwaardig en toch betaalbaar vlees te komen. En blijkbaar had de hele wedstrijd BBQ wereld daar behoefte aan. En die zaten door heel Nederland verspreidt. Dus dat werd alleen maar rendabel als dat vlees met de post verzonden kon worden. Daar was op dat moment nog maar net een begin mee gemaakt. Maar het gaf natuurlijk eindeloze mogelijkheden. Als ineens heel Nederland een potentiële klant kan zijn.
Nadat ze hun ideeën uitgewisseld hadden kwamen ze snel tot de conclusie dat ze alles al in huis hadden, namelijk de juiste inkoopkanalen, de juiste werkruimte, de ervaring van het bezorgen van vlees via de post en het allerbelangrijkste: de passie voor goed vlees.
Goed vlees is volgens ons vlees afkomstig van dieren die een goed leven hebben gehad. Bovendien moet het ook betaalbaar zijn, zodat iedereen ervan kan genieten. Zo is BBQuality in het voorjaar van 2014 ontstaan. Van een idee naar een volwaardige webshop binnen een paar maanden en vanaf toen vol enthousiasme aan de slag met het vullen en uitbreiden van het vleesassortiment in de shop en het toevoegen van overheerlijke recepten. https://www..com/bbqualitymeat/
Benieuwd geworden naar ons BBQuality vlees assortiment? Bekijk dan snel ons product overzicht hier.
We zijn natuurlijk ook te volgen via Facebook, Twitter, Pinterest of ons Youtube kanaal,instagram
- Je moet inloggenom een reactie te plaatsen